met Sunny in europa

Valkenburg, Keulen, Breisach am rhijn

Maandag ochtend zijn we met het bussie Sunny vertrokken voor een drie wekelijkse vakantie door Europa. we zijn eerst naar Valkenburg gereden waar we door het dorpje hebben gelopen en lekker hebben gegeten op 1 van de vele terrasjes. De volgende dag zijn we door duitsland gereden waar we bij een korte tussen stop erachter kwamen dat de remcilinder kapot was. We waren op dat moment vlak bij Keulen dus het leek ons verstandig om daar een camping te zoeken zodat we eerst de remcilinder konden vervangen voor dat we verder gingen rijden. Volkswagen is een Duits merk en in een grote stad als Keulen moeten er onderdelen te vinden zijn. Na hier en daar wat rond vragen en behoorlijk wat kilometers door de stad gefietst te hebben hadden we dan toch een winkel gevonden die een remcilinder voor ons kon bestellen en waarvan we een ringsleutel maat 46 konden lenen. Tussendoor hebben we de stad bezichtigd en we hadden de stad Keulen toch niet willen missen. We nebben de Dom bezichtigd wat een hele grote kathedraal is en we hebben op de fiets de stad verkent. Ook Sunny krijgt veel aandacht op de camping. Zo kwam er een inwoner van Keulen vragen stellen over de bus en de dag erna kwam er iemand van een duitse radiozender langs die ons uitnodigde om mee te doen aan een radio uitzending. Helaas was onze duitse talenknobbel niet goed genoeg om mee te doen aan de radio uitzending. Na drie dagen Keulen zijn we weer verder getrokken richting Zwitserland. we hebben 1 nacht overnacht in Breisach am rhijn waar het de hele dag en nacht heeft geregend. De camping was ook niet echt gezellig en het restaurant met badkamertegels en TL verlichting ook niet dus we hebben savonds lekker film gekeken in de bus en de volgende ochtend zijn we naar fiesch in Zwitserland vertrokken. We zitten nu dus in hotel Smitta in fiesch bij onze vriendin Annie. Groetjes, Marc en Debby

anne-marie

veel plezier met zijn tweetjes! Leuk om weer te zien waar jullie nu weer belanden!
groetjes anne-marie