met Sunny in europa

Rio de Janeiro

We zitten in Rio vlak bij het beroemde strant Copacabana. Waar volgens de verhalen er mooie vrouwen rond lopen in te kleine bikinis. We hebben een paar te kleine bikinis gezien, maar meestal was de vrouw te groot voor de bikini. (het gaat te goed met brazilie)

Omdat we niet heel lang de tijd hadden in Rio hebben we de super touristische city tour geboekt.

Alle highlights in 1 tour.

Eerst zijn we naar het beroemde Jesusbeeld gereden. We hadden alleen pech dat er van het beeld weinig te zien was, omdat deze in de steigers staat,

maar het uitzicht was helemaal geweldig.

Vervolgens zijn we naar het derde grootste voetbalstadion van de werled gereden. Maracana stadion. Ooit heeft Frank Sinatra hier opgetreden met 205 duizend mensen erin.

Toen was het de grootste stadion. Nu mogen er maar 140 duizend mensen in, omdat er een wet is verandert en iedereen moet kunnen zitten en is het de derde grootste stadion.

Wij hadden aleen weer pech dat we vandaag nioet in ,mochten, omdat er een voetballer was overleden en ze in het stadion aan het bidden waren.

Ook zijn we naar de straat gegaan waar DE optocht plaats vindt tijdens de carnaval. Je heebt zitplaatsen voor 50 reals en vip boxen voor 100 duizend reals.

De derde stop was bij een Cathedral waar we de naam even van kwijt zijn. Het gebouw is heel apart soort kegel van 115 meter hoog met aan vier kanten enorme glas in lood ramen.

Het aller leukste vonden wij toch wel de trap die is gemaakt van tegeltjes vanuit 120 verschillende landen. Er zaten er ook een paar uit Nederland bij. En dit keer hadden we een keer geluk, want op de trap zat een rare oude man.

Maar dit is de man die de trap heeft gemaakt. Hij heeft ons foto,s laten zien van de beroemde mensen die langs zijn geweest. (U2, Snoop dog en nog meer..) ook zijn er verschillende films en videoclips opgenomen.

Wij mochten in zijn altelier kijken en hebben een klein schilderijtje van hem gekocht. Op al zijn schilderijen staat een zwangere vrouw. Dit heeft iets met zijn verleden te maken of hijzelf met zijn tong uit zijn mond.

Vanavond gaan we onze laatste caiparinhas drinken.

En we eindigen met een leuk tegeltje uit de beroemde trap.

lia en fried

Marc en Debby,

Geweldig allemaal! Prachtig foto's!!!! Wat 'n belevenissen. Maar nu weer back to basic!

Goede terugvlucht en behouden thuiskomst in jullie eigen vertrouwde kikkerlandje!!!!!

Chau, Lia

margarethoudshoorn@hotmail.com

Welkom thuis Welkom thuis Welkom thuis Welkom thuis. Wat een mooie verhalen en prachtige foto's. Nu maar weer wennen aan het Nederlandse weer zien jullie snel lekker een biertje doen.

jeanne en theo

dit was het dan .ik zal het gaan missen.
maar jullie zijn weer veilig thuis .
dat is ook belangrijk,liefs groetjes
en snel tot ziens.
j en t

Kim en Mies

Hey Marc en Debby!

Volgens mij is mijn vorige berichtje niet aangekomen maar dan doe ik nu nog een keer! Wat een fantastische trip hebben jullie gemaakt! Jammer dat wij niet de tijd hadden voor Brasil, het ziet er echt super uit!!! We wensen jullie alvast een goede reis terug en tot in Nederland?

Veel liefs Kim en Mies!