met Sunny in europa

frisse lucht

Dit is de tweede keer dat ik dit verhaal ga schrijven. Net had ik een computer waarvan de muis een eigen leven leidt. Ik had het verhaal bijna klaar en toen was alles weg.

We hebben onze route een beetje om moeten gooien, omdat we op de korte termijn niet naar Ushuaia konden. We hebben dus besloten om eerst naar Foz de Iguazu (Iguazu watervallen) te gaan en vervolgens andersom door Patagonie te trekken. Van Mendoza naar Ushuaia. Dit was modelijk alleen ging er tussendoor van alles fout. Tickets kwamen niet binnen, openstaande rekeningen terwijl we alles betaald hadden. Uiteindelijk is alles goed gekomen en konden we nog even de stad bezichtigen.

We zijn naar de wijk San telmo geweest. Hier hebben we lekker op een terasje gezeten en gekeken naar de mensen die op straat de Argentijnse tango dansten. Ook kwam er nog een heel oud stelletje voorbij die nog wel even lieten zien dat ze nog niet vastgeroest zaten.

Ook zijn we naar de wijk Palermo geweest. Wat de chique wijk moet zijn. We zagen echter niets bijzonders en zijn maar weer terug gegaan.

Smiddags moesten we de bus hebben naar Foz de iguazu. We wilde met de metro naar het station, maar dan zal je altijd zien dat als je ergens optijd moet zijn dat de metro's niet rijden. Dus hebben we een taxi aangehouden. Volgens mij was deze man een oude straaljagers piloot die toch maar taxichauffeur is geworden. Ik weet niet hoe vaak we bijna een borsing hadden, maar het was vaak.

Aangekomen bij het busstation wemelde het van de mensen. De bus stond ergen op platform tussen nummer 37 en 51 wij dus een paar keer langs de bussen gelopenom later te ontdekken dat er ook een info scherm hangt. We zijn in de goede bus terecht gekomen.

De bus vertrok om 19 uur en we kwamen de volgende middag om 13 uur in Foz de Iguazu aan.

We hebben 18 uur in de bus gezeten, maar omdat je snachts slaapt viel het wel mee. De stoelen konden helemaal naar achteren en waren heel breedt dus we hebben lekker geslapen.