met Sunny in europa

Feel the water

We zijn in Foz de Iguazu.

Hier liggen de Iguazu watervallen. De eerste dag zijn we naar de watervallen aan de kant van Argentinie geweest en de tweede dag aan de kant van Brazilie. Je verzint het niet maar in het midden van de waterval ligt de grens tussen Argentinie en Brazilie. In dit gebied liggen tussen de 270 en 300 watervallen totaal 2,7 km breed en vallen 82 meter naar beneden. Erg indrukwekkend!! Toen we daar waren wilde ze maar dat we met een boot naar de watervallen gingen. De Argentijnen zeggen ´you have to feel the water´ Nou we feelt the water ook zonder boot. Je kon zo dicht bij komen dat je er doorweekt vandaan kwam. Er valt 6,5 miljoen liter water per seconden naar beneden. We hebben denk ik wel 300 foto's gemaakt in 3 dagen en dankzij Sjaan en Theo, die ons fotoruimte hebben gesponsort, kunnen we hondert meer foto´s plaatsen.

Bedankt Sjaan en Theo!!

We zijn net in het dorpje wat wezen eten. Er is een heel gezellig straatje waar ze verse olijven worst en kaas verkopen. ook zit de lokale bevolking er lekker te borrelen met een bord verse kaas, olijven en worst. Wij wilde dit ook wel proberen, maar het valt toch tegen hoeveel mensen er engels praten en vooral als je tussen de lokale bevolking zit dan praat er niemand engels. In het hostel heb ik dus eerst een paar woorden spaans geleerd. Plateau, kaas, worst en olijven. dan denk je dat je een eind moet komen. Wij dus bestellen. Krijgen we een heel verhaal in het spaans terug!! Schijnbaar had je verschillende plateau's en na handen en voeten werk kregen we een schouderklopje van de serveerster, omdat ze het toch leuk vond dat we probeerde spaans te spreken.

Morgen gaan we een dagje relaxen en aan het einde van de dag gaan we met de bus weer terug naar Buenos aires.

jeanne en theo

wat gaaf over de watervallen,indrukwekkend
kus t en j

kim & mama

Jahoor daar zijn we weer...
Met part II van een kleine update over NL:

Het heeft weer gesneeuwt ongeveer 5-10cm en gevroren. We hebben weer een nieuw fenoneem in NL; nl heeft sneeuwduinen. Het schijnt dan echt eruit te zien als duinen maar dan van sneeuw....

mmm ja juist; het is een keer winter in NL en we hebben;SNEEUWDUINEN" (ooit van gehoord..?)Nee wij ook niet.

Sinds 12 jaar (ofzo iets) is er een weer een klassieker geschaatst op de loosdrechtse plassen. Een marathon op natuurijs. Superrrrrrrrleuk!!!! (hihi)

Ik hoor t ook net: onze regering staat opknappen; iets met de oorlog uit irak, diepgaande onderzoeken enz, enz...We houden jullie op de hoogte.

That's all folks,

c y later in part III

De meiden van TA

Wat een mooie foto's weer! Ik hoop dat er mogelijkheden zijn om daar naar het toilet te gaan: wij moeten hier er nu al van plassen haha
Die eettentjes zie er gezellig uit, maar pas op met wat je eet hè: buikpijn (of erger) kunnen jullie niet gebruiken!
Veel plezier met je verdere reis!We'll be watchin' you!
Groetjes van ons allen

Kees D

Wow Marc en Debby
Jullie komen nog eens ergens, prachtig die bergen en gletsjers
Leuk om te kunnen zien met de verhalen er bij
Een groet uit Monster
kees