met Sunny in europa

Mendoza

Na 16 uur in een bus te hebben gezeten zijn we in Mendoza aangekomen.

Reizen met de bus is prima te doen. Vooral als je de kamma suite hebt. Dit is de aller luxe klas. De stoelen kunnen helemaal plat. Eigenlijk kan je het vergelijken met de busines clas in een vliegtuig. Er is zelfs een stewardes in de bus en je kan er film kijken.

In Mendoza moesten we nog opzoek naar een hostel alleen alles in het centrum zat vol. Uiteindelijk hebben we een hostel gevonden buiten het centrum. Echt een hele leuke kleine hostel. We hebben een leuke kamer met een hele grote badkamer. Ook kom je snel in contact met de andere reizigers omdat het zo een kleine hostel is. Het is tegenwoordig moeilijker om contact te krijgen met andere reizigers, omdat iedereen tegenwoordig zijn eigen laptop mee brengt en in het hostel alleen maar achter hun laptop zitten. Het is een gezellige groep canades/zenen we hebben lekkere wijn gedronken met zijn allen. In het hostel kan je namelijk gratis wijn drinkel zoveel je wilt. Erg lekkere wijn trouwens.

70% van de argentijnse wijnen worden in Mendoza gemaakt. We hebben een fiets gehuurd bij mister Hugo. Hele leuke vent. De hoorde van de canadez/sen dat je de lokale bus nummer 10 kon nemen en tegen de buschauffeur moest zeggen Mister Hugo. Als de chauffeur je een seintje gaf dan was je er.

We hebben daar 24 kilometer gefietst en het was 38 graden. Om 10 uur waren we bij de eerste proeverij. Hier hadden ze olijven, chocolade en likeur. Dus om half 11 borreltijd. Ook hadden ze absint. Marc wilde een glaasje proeven. Dit is niet weg te krijgen. 75% alcohol. en dat om half 11. Voopr de rest hebben we nog lekkere wijntjes en olijfolie'sgeproeft. Dat fietsen is levensgevaarlijk en tevens niet makkelijk met al die kuilen in de weg. We waren kapot toen we terug kwamen in onze hostel en zijn meteen het zwembad ingedoken om af te koelen. JAja wij zwemmen in januari.

Vanmorgen hebben we een bus geboekt naar Bariloche. Was ook nog lastig omdat niemand engels praat. Ondanks dat zijn we er toch uit gekomen met ons LOI spaans.

Marc had nog gelezen over een leuk park (San martin) waar hij naar toe wilde. Wij dus een taxi aangehouden. Het park is echter zo groot dat de chauffeur waarschijnlijkk aan ons vroeg waar we wilde utstappen, maar wij hadden geen idee waar je allemaal naar toe kon. De chauffeur zei iets, maar we hadden geen idee wat hij zei dus wij zeiden ´si´ (daar kom je meestal een heel eind mee). Daar kwamen we nu ook heel ver mee. Bovenop een berg midden in het park zette hij ons af. Het was daar erg mooi alleen hadden we geen idee hoe we terug moesten.

Op die berg is er voor de rest geen taxi te bekennen. Dus dat werdt lopen. Het was wel een hele leuke wandeling midden dor het park. Iedereen was lekker aan het BBQen of lag lekker in het gras.Uiteindelijk zijn we toch uit het park gekomen en konden we weer een taxi naarhet hostel nemen. Weer zijn we meteen het zwembad ingedoken om af te koelen.

Vanavond gaan we naar een nightmarket en morgen nemen we de bus van 20 uur rijden naar Bariloche.

TA

Hey!
Dat klink goed, zo'n luxe bus! Daar kan de Connexxion nog wat van leren! Wel in schril contrast met de wegen daar. Kunnen ze beter wat aan de wegen doen, dan hebben ze niet zo luxe bussen nodig om confortabel te reizen.

Wat de taalbarrière betreft: geen nood: ik begrijp ook voor ongeveer 90% niet wat de chauffeurs hier wauwelen. Dat zal wel een vereiste zijn bij de functieomschrijving, ofzo.

Avondmarkten zijn altijd leuk, goede sfeer en overal een sensatie voor je zintuigen. Hebben jullie daar te maken met opdringerige verkopers of zijn ze daar nog niet zo commerciëel ingesteld? :)

Ik wens jullie veel succes in de bus naar Bariloche, maak het vooral laat vannacht: kunnen jullie morgen lekker slapen in de bus. Dan is de tijd zo om.

Groeten van Roos

Sjaak & Mardette

Hey globetrotters,
Zo te lezen vervelen jullie je geen moment daar.
Hier bj ons is het nog een paar maanden afzien voordat het weer een beetje draaglijk wordt om lekker buiten te zitten.
Mooie foto's trouwens. Met de DSLR gemaakt??
Geniet ervan, maar dat gaat jullie ongetwijfeld lukken.

Groetjes uit het sombere en kille vaderland.

Nen

Ik ben best een beetje jaloers op jullie hoor, lekker weer, lekker zwemmen, lekker wijntje en maar genieten. Dat reizen neem je dan op de koop toe ook al is dat luxe het zijn toch hele enden. zolang de bussen rijden is er niets aan de hand.

Oma

Hoi marc en Debby, Wat zullen jullie afvallen, maar die snaps en bier doet alles weer recht trekken? De sneeuw is weer weg gelukkig . Nu kan dit oude vrouwtje weer de hort op , zonder zorgen dat mijn kinderen hebben . toch wel lief ? liefs en groetjes Oma. Antje , vroeg zich af ,wie ?wat ? een Oma maar dat ben ik , Oudste bosbewoonster van De Horsten.

voor debby

ben je aan het doen dan ?
xje

voor marc

ik zit naast je haha

Rogier en Djoeke en de kindjes

Hey vakantiegangers,
We zijn jullie niet vergeten hoor! Alleen ja, wij zijn mensen die wel gewoon moeten werken, helaas. Als we namelijk jullie foto's zien dan begint het vakantiegevoel wel te kriebelen hoor.
x tot snel