met Sunny in europa

Bariloche

We zijn in Bariloche en de omgeving hier is ontzettend mooi.

Het dorpje ligt aan een heel groot meer tussen de bergen. Het lijkt een beetje op zwitserland.

In de winter is dit ook een skigebied.

Bij aankomst zijn we eerst opzoek gegaan naar een slaapplaats. Dit was echter moeilijk te vinden.

Gelukkig kon de eigenaar van het hostel waar we nu zitten nog wel iets regelen, maar we moesten wel de eerste nacht in een dorm slapen. Dit was voor mij voor het eerst. Een dorm is een slaapzaal, waar je dus met anderen in 1 kamer slaapt. De tweede nacht hadden we wel een eigen kamer.

Bij aankomst hebben we ook meteen een bus geregelt naar onze volgende bestemming El Chalten en alvast een hostel geregeld, want we merken dat alles steeds sneller volgeboekt is

De volgende dag hebben we de mount Catedral in het Nahuel Huapi nationaal park beklommen. (en een stukje met de stoeltjeslift)

Dit was echt enorm mooi. Er vliegen daar ook heel veel Condors (grote roofvogels) rond. We waren bijna bij het topje van de berg toen er een hele grote condor heel dichtbij voorbij vloog. Alleen voordat je je fotoroestel hebt is de vogel al gevlogen. 2 minuten later vloog er weer een condor vlak langs ons, maarja weer geen camera standby. Hierna hebben we een uur op de top van de berg zitten wachten met camera in de hand tot er een condor voorbij zou vliegen, maar je zal altijd zien dat het dan niet gebeurd. En je kan het al raden, toen we naar beneden liepen vlogen ze weer bij het topje van de berg. Maar goed, we hebben ze in ieder geval van dichtbij gezien. Het zijn echt enorm grote beesten.

We hebben op de berg wel onze gezichten verbrand. Ik iets meer dan Marc. Ik lijk wel een kreeft.

Toen we vanuit de berg weer het dorpje in kwamen stond iedereen al naar me te kijken. Toen ik later in de spiegel keek snapte ik waarom.

Vandaag hebben we een relax dagje. Lekker rond het meer lopen en zitten. Een chocoladetaart gegeten, want Bariloche staat ook bekent om zijn chocolade en een beetje in het dorp rondgewandeld.

Vanavond nemen we de bus over route 40 (de route 66 van Argentinie) naar El Chalten.

Deze rit duurt 2 dagen en stopt bij een aantal dorpjes. Het zal alleen een aantal dagen duren voor we weer iets van ons laten horen, omdat we dan geen internet hebben. (dus geen zorgen maken mam)

ps leven jullie daar nog ,we horen zo weinig !!!!!!!!!!!!

Reacties

Reacties

nen

iedereen is hier in de ban van Haiti, hebben jullie daar ook nog iets van meegekregen?
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om te laten merken dat ik nog leef en ook mijn dansschool. Ik ga volgende week zaterdag naar een beurs voor blinden en slechtzienden om workshops te houden, misschien dat ik daarmee het leven weer wat breder maak voor enkele mensen daar.
Geniet van de omgeving, de mensen en de verrassingen. Je gevoel voor een condor kun je niet vastleggen op een foto, maar was natuurlijk een bewijs. Zo heb ik ooit met 2 dolfijnen tegelijk gezwommen en ook daar zijn geen foto's van, maar die ervaring neemt niemand van me af.
Dag lieve mensen tot over een aantal dagen.

Nelleke

Hola luitjes,
Wat een prachtige foto's weer zeg!!
Op dit moment vindt er een grote show plaats op tv om geld op te halen voor Haiti, Echt een tragedie zeg, al die mensen onder het puin en diegene de nog vermist worden :-(( Er is al bijna 30 milj. opgehaald en er was de hele dag ook een radio uitzending helemaal gericht op Haiti waar ze ook miljoenen hebben opgehaald.

Zijn afgelopen zaterdagavond naar RC geweest en hebben daar de nieuwe eigenaren gezien, ze gaan er een Hollands cafe van maken.

Luuk heeft al een gat in de grond gespit voor het nieuwe hek, zaterdag of zondag komt Johan helpen met een kraantje om hem op zijn plaats te zetten.
Met Teun en de geiten en schaap gaat het prima.

Met een baan wil het nog niet zo vlotten, maar ik houd moed en solliciteer vrolijk verder.

Vraagje: komen er hagedissen of slangen voor?

Nou tot over een paar daagjes en Deb, goed insmeren hoor.
Dikke kus allebei

van Debby voor Nel

Hoi Nel,

Hagedissen zijn er wel, maar slangen hebben we nog niet gezien. (gelukkig)

van Debby voor Nen

Hoi Nen,

Lijkt mij een hele uitdaging om blinden en slechtzienden les te geven. Ben erg benieuwd hoe je dat doet.
Over Haiti krijgen we hier weinig mee. Hebben niet altijd een tv en verstaan geen spaans nieuws. We hebben er wel op internet over gelezen en via internet een stukje van radio 555 gekeken.

Groetjes,

Marc en Debby

Wim en Antje

Hoi Mark en Debby.

Omdat ik een paar dagen in het ziekenhuis lag en een computer op mijn kamer had kon ik genieten van jullie verhalen en foto's en gaf dat weer wat afleiding omdat ik geen bezoek mocht ontvangen.

Gelukkig ben ik nu weer thuis al mag ik een paar weken
de kleinkinderen niet zien omdat ik met radioactief jodium behandeld ben voor mijn schildklier
Hopende slaat de behandeling nu wel aan.

Wij wensen jullie nog een fijne tijd en geniet van de mooie omgeving en het eten en drinken van dat land.

Een groet uit Leiden van Wim en Antje.

luuk

Nau hier ben ik weer.Het gaat alemaal goed hier en met jullie in welk deel zit je nu weer .het hek staat aleen de zij hekken nog dat doe ik morgen wat een kut baan.o en nog wat anton singel is dood hij was 80 zaterdag is tie gaan hemelen. dat was het ik meel nog wel van de week groetjes tess en ik

ank

goedemorgen allemaal het is zondag nog erg vroeg, maar weer een witte wereld ,sneeuw blijft nu liggen
zo dan kan iedereen vandaag de stoepjes vegen .
als je elke dag vroeg op staat wordt je zondag ook vroeg wakker (helaas)
Erg druk gehad met de post, van de week was het zo zwaar dat ik met de auto ben gegaan.

Mijn fiets heeft weer kuren een slag in de achter band!
Van de week ga ik even bij Bas op ziekenbezoek.

Frank ligt nog in Utrecht, heeft een virus die moet uitzieken ,dat is weer een tegenslag voor Frank morgen gaan ze weer verder kijken
ik hou jullie op de hoogte via de e-mail

Vanmiddag even naar Gerrit die is jarig.

Oma is naar Helma met de trein, Marjolein is jarig zelf ga ik zo Jeanne en Theo even een bakkie doen met de laptop( handig zo`n ding )om de foto`s van Winterberg op haar computer te zetten .

Genieten julie maar verder, zijn hele mooie foto
en doe voorzichtig! veel liefs ma xx

kim

Hallo,
Dit is echt heel mooi! Wat een uitzicht!
We hebben weer een flinke sneeuwbui gehad dus alles weer wit. Het is nu niet zo koud dus dit x zal het sneller verdwijnen... verder druk druk druk met werk natuurlijk ;(.
Wel leuk was mijn reunie met adelbertgroepje van joost klimbie vorige week:
Kim stouten vertrekt woensdag(op m'n verjaardag) ook naar argentinie om precies dezelfde reis te gaan doen als jullie!!!! Zij heeft ook een site; kimenmies.waarbenje.nu Misschien kunnen jullie wel ergens koffie gaan drinken! ;)

Tot mails!
xje kim

Dick

Hoi vakantiegangers

Jullie hebben het wel naar jullie zin zo te zien. Ome Ed is vandaag op visite geweest en we hebben samen jullie foto's bekeken.
Verder hebben we deze week de motorrit voor mei gepland. We gaan naar Champ tillet, even een weekje door de bergen heen sturen.
Veel plezier nog...

Pa

Arjan

Dag Werkschuwtuig,

Wij hier maar buffelen en jullie die vaten leeg zuipen in Mendoza, En hoe zit dat nou met mark z'n ballen in de boom ??
Hier in Voorschoten gaat het z'n gangentje, overdag tegen de 30 graden aan maar met factor 20 kan je je aardig beschermen op de vlietlanden.
Stijn zit de hele dag met z'n pipie en met 20 Pipiloen Chicks (damens van peuteropvang)af te koelen in z'n prive spa en Anouk is de hele dag ijs aan het verkopen en flyers uitdelen.
Nieuwtje: Annet en ik zijn voor ons zelf begonnen !!!: baywatch'en op de vlietlanden. In mijn ingeoliede outfit en Annet d'r rode badpak zijn wij als ZZPers te herkennen onder de namen Arjan Hasselhoff en Annet Anderson.
Giga succes.....
Ach ja, weer wat anders dan een klm-rukker te wezen.
Oke, ik ga er weer even mee stoppen want morgen om 05:45 gaat de wekker weer...............................dus.

Geniet ervan en we houden elkaar op de hoogte.

Groetjes Arjan

Ada

Hey Marc en Deb.
Jeetje lui, dat is genieten daar, onwijs mooi wat een uitzicht, de foto's met de zelfontspanner zijn ook goed gelukt, jullie staan er leuk op.
Geniet maar lekker verder, wij genieten wel van jullie foto's hier in de kou. doei Ada

Oma van de Horsten

hoi , Debby en Mark , Ik wou ook zo een vakantie hebben als jullie . Misschien na dit leven ? En dan moeten jullie , mij de weg wijzen ? Geniet heerlijk , en kom veilig terug Groetjes en liefs , Oma. ( die treinreis naar Aerdt naar Helma is voor mij ,een avontuur apart. Maar dit oude vrouwtje doet het toch maar even , gr. Ansy )

ank

gaaf die foto`s het nu zaterdag 5.45 uur het is nu weer een witte wereld , ga zo werken .
fiets toch maar naar de fietsenmaker gebracht, post wegbrengen met de opel als ik nog weg kan komen met deze sneeuw groetjes ma

Pablo

Hoi,hoeist

GR. Pablo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!