met Sunny in europa

Route 40 en El Chalten

Waar waren we gebleven met ons verhaal. Oja Bariloche.

Vanuit Bariloche hebben we twee dagen in de bus gezeten. We hebben over de Route 40 gereden en op een aantal plaatsen op deze route gestopt tot de eindbestemming El Chalten.

Route 40 is een onverharde weg door helemaal niets. Op een paar schapen, koeien en struisvogels na. En ook heel veel wind. Het is echt ontzettend gaaf om helemaal niets om je heen te zien. Aleen 1 grote vlakke ruimte met hier een daar een bergje. De bus zou eigenlijk in Los Antiguos stoppen voor 2 uur, maar om 1 uur werden wij in Perito Moreno gedropt waar we tot 17 uur moesten wachten tot de bus weer verder ging. Is op zich niet erg alleen er was helemaal niets in dit dorp. Er was 1 pizzaria die het opeens heel druk had en we hadden gezelschap aan een zwerfhondje. Ook zijn we gestopt in Bajo Caracoles. Dit dorpje heeft echt helemaal niets. Je kan het niet eens een dorpje noemen. Er was een camping,

hotel en benzinepomp in 1. Hooguit 5 huizen daarnaast. In het hotel konden we dan savonds eten. De volgende ochtend kwamen we in El Chalten aan. Een klein dorpje in een bergdal. Naast dit dorp ligt de berg Fritz Roy. Vanuit het dorpje kan je zo de bergen in lopen en urenlang wandelen. De eerste dag zouden we een korte wandelroute volgen. Dit werdt totaal een route van 6 uur. Het was super lekker weer. Niet te warm, maar wel zon. Na 3 uur lopen begon het opeens hard te regenen en te waaien (het weer is altijd anders in de Andes) toen moesten we nog 3 uur terug lopen. We waren helemaal doorweekt.

Na een nacht van snurkende mensen op de kamer, want we sliepen weer in een dorm aangezien er niets anders was en waar de mensen snachts de kachel vol gas aanzetten zonder ventilatie, was het de volgende dag super mooi weer. Dit keer hebben we 8 uur gewandeld. De omgeving is echt super mooi hier kijk maar naar de foto's. Na deze wandeltocht waren we allebei gebroken we konden niet meer lopen. Wij hebben dan wel vakantie, maar wij hadden het ook zwaar. Gelukkig is mijn gezicht wel weer rechtgetrokken. Zie foto.

Nadat ik in Bariloche mijn gezicht had verbrand leek ik op een potvis. Zat onder de vellen, mij ogen waren 3 dagen lang opgezwollen en had een gigantische koortslip. Vakantie doet je goed!!

Vanochtend hebben we de bus genomen naar El Calefate waar we morgen de gletcher Porito Moreno gaan bekijken.

Bedankt voor jullie reactie. Het is leuk om te lezen hoe het in Nederland gaat.

Reacties

Reacties

RJ

Hier -14, het blijft vandaag vriezen en komende nacht weer -10, zeggen ze. Robots bevroren, mestschuif bevroren, drinkautomaat bevroren. Ik ben jaloers!
Misschien knap je daar van op, DEB!............

Roos

Debby ik herken je helemaal niet op de foto! Ik kreeg pas door dat jij het was, tot ik die sigaret zag, haha! Lekker flauw :p
Hier alles goed, wel een beetje koud. Allemaal norse gezichten, lijkt Rusland wel. Maar de worsten en de winderaccessoires gaan wel als een trein!!!
Verder weinig nieuws: alles verloopt volgens plan. Dat dan weer wel.
Ik ben benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's:)
Groeten van Rosalinde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!