met Sunny in europa

Punta Arenas

Bij aankomst in Punta Arenas hadden we nog geen slaapplaats. Er stonden twee vrouwen hun hostel te promoten dus we zijn met hun mee gegaan. We kwamen bij het hostel van Maria. Eigenlijk was het gewoon hun huis waar je een kamer kreeg met een bed. Ook kan je hun keuken gebruiken.

Ze spraken alleen geen engels dus dat was af en toe best lastig. Vooral als Maria weer een heel verhaal in het spaans ging vertellen.

Het enigste wat we konden volgen was dat het over haar familie ging. Waarschijnlijk was die heel groot, want we raakten de draad kwijt toen ze het over 8 verschillende personen had die door heel chilli wonen. Ook had ze een kind van 3, maar die was niet van haar, volgens mij van haar dochter van 23 jaar.Ze was in ieder geval erg aardig.

Erwas weinig te doen in Punta Arenas dus zijn we op de culturele tour gegaan en hebben we een paar museums bezocht.

Was wel leuk alleen alles was in het spaans dus we hadden geen idee waar het over ging. Ook zijn we nog naar de begraafplaats geweest, maar deze was niet zo spectaculair als in Buenos Aires.

S´avonds zijn we naar de bioscoop geweest naar de film Sherlock Holmes, dit was echt voor het eerst in 10 jaar dat we naar een bioscoop zijn geweest. Was wel erg leuk.

De dag voordat we met de bus naar Ushuaia zouden gaan haddenwe broodjes gekocht voor in de bus. De volgende ochtend zat er een gat in het zakje en waren de broodjes gejat. We wisten wie het gedaan had. Dus Marc heeft een pot zout inhun etengeleegdt.

Op weg naar Ushuaia moet je met de ferry overvaren.

We hadden al op internet gelezen dat je tijdens het varen dolfijnen kan zien. We hebben dus ook boven op het dek gestaan, ondanks de harde koude wind en we hebben ze gezien. We hebben geen foto omdat ze maar 1 seconden boven water komen, maar we hebben ze in ieder geval gezien. Het waren zwartedolfijnen met een witte kop, heel apart.

We zitten nu in Ushuaia en daar blijven we tot 7 februari, want dan gaat het vliegtuig naar Buenos Aires.

Ook hebben we een koptelefoon gekocht met microfoon. Dus we kunnen ook Skypen.

Je kan ons vinden onder marc van steijn of steijntje11.

Hasta la vista

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Hey Debby

Wat onwijs mooi om dit alles te lezen, wat jullie mee maken en al die mooie foto's, geweldig om te zien!!
Geniet maar van deze ervaring, en ik wacht de nieuwe reisverhalen af.
Veel plezier,

groetjes Anne-Marie

Ed

En hoe is het daar, ziet er goed uit op de foto's jullie kunnen zo een progamma maken voor 3 op reis, kan floortje met de vut.Maar hier ook alles goed, ben zaterdag met kiek en ed naar een single party geweest in hoofddorp de weg er heen was al om de gillen het leek wel in de auto dat ed zijn zorro kleed weer aan had maar hij was het dit keer niet, maar je weet wat ik bedoel,de lucht dan, nou de groeten en ik sluit af met een steijn groet ( ik meel wel weer) gr ed

margarethoudshoorn@hotmail.com

Hey hallo,

Even een weerbericht uit Wassenaar want ik lees er niks meer over in de berichtjes naar julie en ik verveel me dus uh oja zonnig en een beetje bewolking en ongeveer 4 graden en vanavond vanuit het westen regen zo dat zit erop.
Hier alles okay alleen Dinand was erg ziek moest met spoed naar ziekenhuis maar valt allemaal gelukkig mee heeft een heftige oorontsteking.
Leuke verhalen en erg mooie foto's. Groetjes

Ada

Jeetje luitjes, ik blijf me verbazen over wat jullie zien en meemaken, kan het nog mooier??? ik denk het niet.
Geweldig om de foto's te bekijken, ik blijf jullie volgen.
Goeie reis verder en geniet, geniet, geniet!!!!Ada

Oma, bos.

Hallo Debby en Mark , Wat een verrassing een kaart uit Mendoza, en met een beetje steun van jullie , en dat was ook nodig voor deze moeder. en nu belde Frank net op hij mag vandaag mischien naar huis, Hij moest nog even op de longarts wachten , voor toestemming daarvoor , dus dat gaat weer beter. De groeten van hem en fijne reizen wenst hij voor jullie, En kom veilig terug. Zo ik ook zeg .. kom veilig terug, En nog veel plezier, En ga snel spaans leren. nu gaat de mooiste verhalen aan je voorbij van de bevolking. Mijn buurvrouw zal het jullie leren?? Liefs Oma.

Kim en Michel

Hey Marc en Debby!

Wat een toevallige, leuke ontmoeting vandaag hier aan het eind van de wereld! Jullie mogen zelf vertellen hoe fantastisch deze gletsjer was....;-)
De pils staat koud hoor!
In ieder geval heel veel plezier tijdens jullie verdere trip en wie weet komen we elkaar nog eens tegen!

Groetjes

Kim en Michel

arjan

Dag luitjes,

Ziet er allemaal weer erg goed uit.
Voor het gevoel zit ik al in jullie rugtas... ( brood op te eten).ik denk dat ik ook maar schapen-boer gaat worden......Gisteren avond hebben we bezoek gehad van kennissen die we ontmoet hadden in Maleisië, na een zelfgemaakt"spysie"thaise etentje kwamen de verhalen weer naar boven van (alweer)6 jaar geleden .
Erg goed weer allemaal, we hebben gelijk weer behoefte om te gaan boeken........
Nou luitjes , op dit moment ,zondagochtend 07:15 ,zitten er 3 kinderen hier op de bank, (desnie is komen logeren) en die gaan elkaar nu te lijf......ik ga even optreden, latersssssssssss

ank

bijdehand die moeder van mij ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!