met Sunny in europa

Ushuaia

We zijn 7 dagen in Ushuaia gebleven en hebben hier een eigen huisje gehuurd. Cabanas del heyen.Echt even relaxed om een paar dageneen eigen huisje te hebben. De eigenaresse was ook erg aardig. Elke dag kwam ze even langs om te vragen of we nog wat nodig hadden aan brood, koekjes, koffie en dergelijke want dit zit ook gratis bij het huisje.

De eerste dag hebben we in het dorpje rondgewandeld en langs de touristoffice geweest om informatie te halen wat er allemaal te doen is. Het is in Ushuaia wel een stuk duurder dan de rest van Argentinie. We wilde ook een dagje gaan vissen, maar dit kost 150 dollar per persoon dus dat hebben we overgeslagen.

Aan het einde van de middag zijn we naar een museum geweest. Een oude gevangenis. Er was 1 gevangenen (een seriemoordenaar)

die heel bekent is in Ushuaia. Ze noemen hem hier short man big ear, omdat het een kleine man was met grote oren. In de souvenierswinkeltjes kan je ook poppetjes van hem kopen.

De volgende dag was het mooi weer dus zijn we met de boot over de beagle kanaal gaan varen. Je vaart dan langs een eilandje met zeeleeuwen, de zuidelijkste vuurtoren en een eilandje met aalscholvers. Het was een klein bootjemet muziek en een drankje. Het was erg gezellig.

We zijn ook op vuurland geweest. Hier heb je een postkantoor, waar je een hele grote stempel van een pinquin kan halen voor in je paspoort. Ook hebben we hier een stuk gewandeld.

Het is daar zo stil dat je je oren hoort suizen.

De volgende dag zijn we naar een gletsjer geweest. Toen we een kaartje wilde kopen voor de stoeltjes lift liepen we een bekende tegen het lijf waarmee ik vroeger op school heb gezeten. Kim en Mies. We hadden wel al gehoort dat ze in Argentinie gingen rondreizen, maar wel heel toevallig dat je ze dan zo tegenkomt. De gletsjer stelde weinig voor. Het is dat er een bord bijstaat dat je voor een gletjer staat anders had ik gedacht dat het een hoopje sneeuw is.

Na de Moreno gletjer zijn we natuurlijk ook verwent.

Savonds zijn we bij Kim en Mies een biertje (17 liter )gaan doen. We hebben erg gelachen. Ook omdat er een stel uit canada bij kwam zitten die alletwee familie in rijnsburg en friesland waardoor leuke gesprekken ontstonden. Hij kan ook erg goed gitaar spelen en mondharmonica. Uiteindelijk gingen we half 5 naar ons bed.

De volgende dag hebben we weinig gedaan. We waren nog een beetje brak van de avond ervoor. We hebben een betje zitten kaarten en even langs het meer gelopen.

Savonds zijn we met Kim en Mies nog even naar de kroeg geweest, omdat het onze laatste avond was. Het was erg gezellig en druk in de kroeg. we hebben het niet zo gek gemaakt als de avond ervoor anders ben je de volgende dag weer brak.

Vanavond vertrekken we met het vliegtuig weer naar Buenos Aires. Dan kunnen we onze korte broek weer aan. heerlijk!.

ank

foto van het post gebeuren is leuk,stuur maar foto`s door zend ik ze weer door naar t.n.t voor het vakblad groetjes ma xxxx