met Sunny in europa

Salta

We zijn in Salta!! en wat is het hier weer mooi!!.

Het is hier zo warm dat we een hostel willen met een zwembad. Zoals in elk land heb je altijd een boekje waar ale hostels van het land in staan met wat informatie over de plaats.

In het boekje van ¨get south¨ stond een hostel met zwembad en twee keer in de week een echte Argentijnse BBQ. Nou, niets van dit was waar. De volgende dag hebben we een auto gehuurd en hebben we een een stukje van de route 40 door de bergen gereden. Deze route hebben we al een stukje met de bus gedaan tussen Barilochi en El Chalten. Deze route vanaf het noortdelijke puntje van Argentinie tot aan Ushuaia het zuiidelukste puntje van Argentinie.

Wij hebben van Salta de route 40 bereden tot Cafayate. Dit was echt zo ontzettend mooi. Ook geeft het weer enorm veel vrijheid om eigen vervoer te hebben, maar de landschappen waren ook echt ongelofelijk mooi. Eerst begin je met een groen landschap

die langzaam veranderd in een wit

rotsachtig gebied en daarna tot een rood rotsachtog gebied

We hebben in het kleine plaatsje Cafayate overnacht en de volgende dag zijn we weer terug geredennaar Salta waar we nu wel een hostel hebben gevonden met een zwembad.

De volgende dag hebben we nog een kleine tocht gedaan naar Sant Antonios de los corles. Helaas waren we alweer verwent met het uitzicht van route 40 naar Cafayate en was dit dus niet meer zo spectaculair. Vandaag hebben we een bus geboekt naar Humauca (weet niet of ik het goed heb gescheven) van daaruit willen we naar Bolivia trekken. We hebben kennis gemaakt met een stel uit Duitsland. die zijn net vertrokken maar hebben hun MP3 speler vergeten. Dus ze hebben gebeld naat het hostel waar wj nu nog zitten of we kunnen afspreken in Humauaca. zoadat we daar hun MP3 kunnen terug geven. Hoop dat het goed gaat anders zijn we een MP3 rijker.

We hebben overigens besloten om Peru over te slaan aangezien de Machu Pichu voorlopig nog twee maanden dicht blijft. Dus we gaan nog naar Bolivia en daarna naar Brazilie.

Lia en Fried

Hoi Marc en Debby,

We blijven jullie volgen!. Jullie hebben schitterende foto's en leuke verhalen. In Salta ben ik ook 4 dagen geweest met Linda en een vriendin. We hadden mountainbikes gehuurd en eerst een stuk met een bus mee en zo'n 40 km voor Cafayate werden we eruit gegooid om de rest te fietsen. En het was heet joh! Daar ben ik wel bijna "dood" gegaan. De laatste kilometers zijn we met een pick-up met werklui meegereden. Ik had wel een uur nodig om te herstellen. En 's avonds weer met de bus terug naar Salta.
Jaja, nou komt Linda en Café Amsterdam toch dichterbij. Ben benieuwd wanneer jullie er aankomen. Ga je eerst nog de Uynuni tour doen? Wel jammer van de Machu Pichhu, maar het is niet anders. Geniet en tot schrijfs.

Lia xxx

Ed Gladpootjes

Ha Marc en Debby,
Fantastisch zo'n venster op de wereld. Het is puur genieten van de foto's en verhalen. Prachtige landschappen. Erg veel plezier toegewenst door Bart, Mary en Ed.

anne-marie

prachtige foto's weer!!!!!
Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen,

groetjes Anne-Marie