met Sunny in europa

Uyuni

Vanuit Sucre zijn we voor een paar dagen naar Uyuni vertrokken. Bij Uyuni ligt een gigantische zoutvlakte. Voordat we daar waren moesten we eerst een paar uur met de bus reizen. Het is altijd maar de vraag hoe lang dit duurt vanuit Sucre, want als het regent zijn sommige delen van de weg overstroomt en moet je in de bus wachten tot het water zakt.

Wij hebben nog aardig geluk gehad. we hebben maar anderhalf uur moeten wachten voor een riviertje konden oversteken. Tijdens deze busrit zagen we nog een andere bus op zijn kant liggen. Hierdoor ga je je toch wel zorgen maken.

Aangekomen in Uyuni hebben we een hostal gezocht en meteen een tour geboekt voor de volgende dag.

Uyuni is echte een dorpje van niets. Er was geen water en de enige pinautomaat had geen geld. Dit was de tweede keer dat onze creditcard ons heeft gered. Nadat we bij een bank waren geweest die ons voor 40% geld wilde geven met onze creditcard vonden we nog gelukkig een andere bank die dit tegen een normale provisie wilde doen.

De tour hebben we gedaan met nog 4 andere personen. We hadden een leuk clubje. Twee meiden uit engeland 1 uit Amerika en een man uit Zwitserland. De eerste dag zijn we naar de zoutvlakte geweest. Door de regen konden we maar een klein stukje over de zoutvlakte, omdat er te veel water lag. Dit is zo bizar om te zien. Alles is wit en lijkt op 1 grote spiegel. Je ziet niets.

Hier hebben we geluncht en daarna zijn we door de bergen naar ons eerste hostal gereden. Het hostal zat vol dus wij sliepen op de kamer van de kinderen. Er was geen warm water hier en het was zo koud buiten dat je niet onder een koude douche gaat staan. De volgende ochtend zijn we in alle vroegte weer vertrokken. We zijn door de bergen ingereden naar een aantal lagoons.

Bij deze lagoons zie je veel lama´s, Flamingo´s, zout en zand. Aan het einde van de dag hebben we een uur liggen poedelen in een hot water spring op 4200 meter hoog. Echt lekker als je al een tijdje niet gedoucht hebt.

Vervolgens hebben we overnacht in een hostal op 4500 meter. We hadden gelukkig geen last van hoogteziekte. De derde dag zijn we door de bergen langs een treinbegraafplaats weer terug naar Uyuni gereden. In Uyuni was nog steeds geen water dus we konden weer niet douchen. De volgende dag zijn dus snel weer naar Sucre gegaan weer terug bij Linda. waar we lekker lang hebben gedoucht.

Ed

He hallo dan, leuk zo'n kroeg amsterdam, heeft linda ook bitterballen? Maar zo te zien gaat alles goed daar bij jullie nou hier ook hoor. Nog wat nieuwtjes dancing de mix is niet meer, heet nu diep, lijkt weer een beetje op de route en je hebt de rommelmarkt van van de dwarsfluiten gemist, heb het nog even gevraagd maar ze hadden nog steeds die boekjes niet ! nou later maar weer. gr ed

Kim en Mies

Hey Marc en Debby!

Wij zijn net terug van onze Jeep-tour en konden gelukkig wel douchen in Uyuni! morgen reizen we door naar Potosi en waarschijnlijk zijn we vrijdag of zaterdag in Sucre! Zijn jullie er dan nog? Anders kunnen we kijken of we misschien een dagje eerder kunnen komen...

Groetjes Kim en Mies

jeanne en theo

wat een verhalen ,ik heb een hoop in te halen
machtig die zoutvlakte jullie hebben ,wel veel lef.
groetjes jeanne en theo