met Sunny in europa

Weer bij Linda

We zijn weer gezellig bij Linda. We kwamen vrijdagavond aan en zijn wat gaan eten bij een illegale Italiaan. Dit soort dingen zijn dan leuk als je bij Linda bent, want als tourist vindt je deze tenten niet. Het is gewoon een huis met geloten deur waar een lampje boven de deur hangt. Als het lampje aan staat dan is het restaurant open. Het lampje was uit, maar Linda gaf niet op en belde aan. Er werdt opengedaan en we mochten alsnog wat komen eten. Het eten was echt ontzettend lekker.

zaterdag avond zijn we met zijn alle wezen stappen. Linda wist een lokaal tentje wat erg gezellig was.

Er was live muziek en een dronke boliviaanse vrouw die ons elke keer de dansvloer op sleurde. Het was erg lastig om onder haar uit te komen. Zelfs Marc heeft de hele avond de Boliviaanse volksdans gedanst ook de dans waarbij je met een servetje in de lucht moet zwaaien.Hierna zijn we nog naar een discotheek geweest en daarna naareen hele foute discotheek/karaoke. Linda wilde de foute discotheek ook graag laten zien.

Het stonk was benauwd en het bier smaakte net zo als dat die tent rook. We zijn hier dan ook niet lang gebleven.

Zondag had Linda een etentje voor het goede doel georganiseerd in Cafe Amsterdam. Wij hebben deze dag in de keuken meegeholpen samen met een paar kinderen van Nanta die ook hun steentje bij moesten dragen. Het is een kleine keuken en met de kinderen en andere vrijwilligers was het dan ook erg chaotisch. Vooral omdat er heel veel klanten tegelijk binnen kwamen en dus eten wilde hebben.

Ook was Favio (spreek je uitals Fabio)deze dag aanwezig om te helpen. Wij zijn samen met Arjan, Annet en mijn (Debby)ouders zijn Peetouders geworden (soort Fosterparentsplan).

Favio is 14 jaar en wil later advokaat worden. Hij is ook gek op muziek maken. Hij speelt trompet en verschillende soorten boliviaanse fluiten waaronder de panfluit. Het liefst speelt hij trompet.

Hij werkt al vanaf zijn zevende jaar. Eerst heeft hij kaugom verkocht op straat en nu verkoopt hij kranten. Het geld wat hij verdient geeft hij aan zijn moeder en mochten ze wat over houden dan legt zijn moeder het geld opzij om te sparen voor een trompet. Zijn vader is meester in de bouw. Hij zit een aantal maanden in een ander dorp ver weg voor zijn werk.

Maandag hebben we weinig gedaan. Boekje gelezen op de Recoletta (een berg met uitzicht over de stad) We wilde eigenlijk naar het zwembad, maar die was dicht. Savonds hebben we in Cafe Amsterdam nog wat gedronken. We hebben erg gelachen met de medewerkers van Cafe Amsterdam. Wij gingen hun engels leren en hun gingen ons spaans leren. ook deze avond werdt het weer laat.

Dinsdag had Linda een Charity quiz-night georganiseerd waar wij dus ook aan mee hebben gedaan. Het was niet heel druk deze avond dus Linda kon met ons meespelen. Linda is een ster in valsspelen en we waren bijna gediskwalificeerd. Uiteindelijk zijn we toch gedeel eerste geworden.

Wezijnnet gelandin Santa Cruz waar we wachten op ons volgende vliegtuig naar Puerto Suarez. Hiervandaan willen we dan een taxi nemen naar Corumba in Brazilie.

De foto´s plaatsen we later, want dat kan in dit internetcafe niet.

Tot in Brazilie

ank

leuk verhaal vooral van het volksdansen,voeger zat marc onder het toneel om niet te volksdansen bij merv. van spelden.
BEN BENIEUWD NAAR DE FOTO`S
verder moeten jullie de groeten hebben van jeanne en theo senior helaas kunnen zij niet reageren de computer gaat zijn eigen weg
iets met ziggo, kunnen niets meer openen
vanavond is theo zijn zoon op de tv van wie is de chef

dus dit is spannend !

dus bij deze groetjes van jeanne en theo

Mijn computer is ook leeg geweest, wil iedereen een mailtje sturen naar ankoeps@hotmail.com dan heb ik alle adressen weer groetjes ank goede reis verder hoor van jullie

Fried en Lia

Hoi samen,

Wat leuk om verhalen te lezen van jullie bij en met Linda. Volgens mij hebben jullie wel een goed beeld gekregen van haar leventje daar in dat verre Bolivia.
We hopen jullie gauw 'n keer te spreken in Stompwijk.
Nog veel plezier in Brasil!

Chau Lia

jan verboon

nou, dat wordt nog wennen Marc straks terug in NL! geniet er nog maar ff van want je bent over de helft (ruim). Hier begint het zonnetje ook weer te schijnen en de sneeuw is weer weg....!

jeanne en theo

wij willen je wel zien dansen marc,als je straks weer thuis bent
deb jij mag dan karaoke,hebbenwij gijn
jullie kunnen het ook leren voor onze dansclub,
dan hebben ank theo en ik ook iets nieuws
later gr jeanne en theo