met Sunny in europa

Pantanal Santa Clara

We hebben het overleeft!!

We hadden niet langer moeten blijven anders waren we opgegeten door de muggen.

Het was wel weer een geweldig gebied om te zien. We zaten in een hostel midden in de natuur met een normaal bed, want je hebt ook slaapplaatsen waar je in een hangmat moet slapen.

Ook hadden we een zwembad wat erg goed van pas kwam, want het is er ontzettend heet en benauwd en overal rond het hostal zie je aparte vogels en andere beesten.

Ook ben je alleen sochtends en het einde van de dag op pad zodat je smiddags lekker bij het zwembad kan relaxen.

Santa Clara ligt anderhalf uur rijden vanaf de hoofdweg over zand weggetjes de pantanal in.

Hierbij zit je achterin een jeep en onderweg kom je al heel veel dieren tegen.

De volgende dag zijn we om 4 uur sochtends vertrokken om een tour te maken met de jeep.

sochtend zie je de meeste dieren en rond 7 uur hebben we ontbeten bij zondsopgang midden in de pantanal.

we hebben heel veel roofvogels, gieren, King fisher, otter, neusbeer, gordeldier, aligators, toecans, watervarkenen papagaaien gezien.

Smiddags hebben we in het zwembad gelegen en rond 3 uur zijn we gaan vissen.

We hebben onder andere een piranha gevangen en Marc had een vis gevangen die dezelfde tanden heeft als een mens. savonds hebben we de vissen opgegeten.

De volgende ochtend hebben we de Pantanal per paard verkent. Marc kan onderhand al aardig paardrijden. Hij reed op een half konijn, want het paard had een flapoor.

Smiddags hebben we een hike gemaakt door het woud waar we apen zagen en gordeldieren.

De laatste dag hebben we op een band tussen de piranhas en aligators op de rivier gedreven

We zitten nu in Bonito. Dit plaatsje staat bekent om de heldere rivieren, maar dat laten we julie over een paar dagen zien.

Nelleke

Hoi allebei,

Onwijs gaaf zeg wat jullie weer hebben gezien!!!!!!
En dan die vis ( piranha) die schijnen dus een kadaver binnen enkele minuten/seconden op te kunnen vreten brrrr.
Ook onwijs leuk om te paard de boel te verkennen hé.
Ben benieuwd naar het volgende verhaal met foto's.

Dikke kus van mij.

Fiona buuf van Ankie

He hallo,

Echt gaaf hoor jullie vakantie verslagen en een super site met mooie foto's
Ik hoor van Ank allemaar leuke berichten over jullie en natuurlijk de Skype hi hi ben er ook al lid van dus zit ik wel eens te skypen met Ank. Echt lachen...
Wij zijn tot zover alleen maar op Texel geweest en dat was erg gezellig.
Nou ik wens jullie natuurlijk nog een paar gezellige dagen toe, je moedertje Ank is al weer aan het aftellen.

XXXX
Fiona, Luca, Rob

jeanne en theo

jullie zijn toch niet echt tussen die enge beesten aan het dobberen geweest
wat een leuk verhaal weer
x gr jeanne en theo

joke

wat genieten jullie,het zit er bijna op.
mooie fotos,en apparte dieren heel mooi.
geniet nog een paar weken,en een goede reis terug.
gr peter joke

Joris en Sonja

He hallo, klink allemaal goed, wij hebben ook de tour bij santa clara gedaan, en sonja had ook dat paard met een flapoor (paarde haas), Bonito vonden wij ook erg leuk, we zitten nu in Florianopolis, zondagochtend komen we aan in Rio, we verblijven waarschijnlijk in de wijk santa theresa, als jullie tijd en zin hebben kunnen we we een biertje doen, laat maar weten,
Jvdlangenberg@hotmail.com

groeten Sonja en Joris