met Sunny in europa

Bonito

Wordt je in Pantanal niet opgegeten door de muggen dan gebeurt dat wel in Bonito.

Er zitten hier hele kleine mugjes die bulten maken die lijken op wratten. We zien er allebei niet uit.

Maar goed, we hebben wel weer een paar hele leuke dagen achter de rug.

We hebben een heel leuk en gezellig hostal met een zwembad en ligbedden. De eerste dag hebben we dus lekker gerelaxed bij het zwembad.

De volgende dag hebben we gesnorkeld in een glashelder rivier. Hier staat Bonito ook bekent om.

Door het carbonaat dat in het water zit is het water zo helder. We kregen een wetsuit aan waardoor je blijft drijven. Je kon dus lekker met je buik in de rivier liggen en je mee laten voeren door de stroming terwijl je ondertussen de vissen en de rest van het onderwaterleven bewondert.

Ook hadden we een onderwater camera gehuurt waarmee we mooie en leuke foto,s konden maken.

Na in de rivier gedobbert te hebben zijn we gaan lunchen. Na de lunch zagen we twee Toecans in de boom zitten. 1 daarvan was nog een baby en kon je heel dichtbij komen. Ik geloof dat we wel 60 foto,s van ze hebben gemaakt. Echt hele aparte vogels.

Voordat we naar de rivier waren gegaan zijn we ook nog gestopt bij een gat waar allemaal papegaaien leven. Was wel leuk om te zien. Dit gat was heel veel jaar geleden eerst een grot. Daarna is de bovenkant ingestort waardoor het nu een heel groot gat is.

Savonds zijn we met een groepje wat gaan drinken in het centrum van Bonito waarna we de volgende dag weer lekker bij het zwembad hebben gelegen.

Morgen ochtend pakken we de bus naar Campo grande. Vandaar uit willen we meteen de bus nemen naar Sao Paulo waarvan we dan weer meteen door willen naar Parati om daar een paar dagen op het strand te liggen. Het wordt dus een lange busrit, maar waarschijnlijk de laatste lange busrit van onze vakantie.