met Sunny in europa

Parati

Het was een lange rit, maar het is gelukt om in 1 keer door te bussen naar Parati. Bij elkaar zijn we 32 uur onderweg geweest, maar daar ontkom je niet aan in zo een groot land.

In Parati hebben we een heel leuk hostel gevonden aan het strand.

Geko hostel. Ze hadden geen tweepersoonskamer meer, dus we kregen een hele dorm voor ons tweeen.

De eerste nacht hebben we geen oog dicht gedaan. De kamer zat helemaal vol met muggen. en als je onder de dekens ging liggen dan had je het te warm om te kunnen slapen.

Dus toen kwam toch de klamboe van pas die we al twee maanden mee sjouwen.

In een dorm heb je alleen stapelbedden dus we moesten de matrassen op de grond leggen zodat we de klamboe eroverheen konden spannen.

We hebben niet veel gedaan in Parati. We hebben lekker op het strand gelegen en het historische dorpje bekeken.

De wegen bestaan hier uit van die grote keien dus je moet altijd kijken waar je loopt. Parati is wel een heel leuk dorpje.

1 dag hebben we fietsen gehuurt om naar een natuurlijke glijbaan te fietsen.

We hadden alleen nog niet bedacht (Marc wel maar heeft niets gezegt)dat deze natuurlijke glijbaan (waterval) waarschijnlijk in de bergen zal liggen en je dus een heel eind de berg op moet fietsen.

Dit hebben we goed kunnen voelen. We waren (vooralik Debby) helemaal gebroken. Sommigestukken waren zo steil dat je er niet tegenop kon fietsen. Het zweet stroomde van mijn voorhoofd dat heb ik nog nooit meegemaakt.

We wisten ook niet hoe snel we ons uit moesten kleden om vervolgens de waterval in te plonsen.

De watervalis een grote rots waar wateroverheenstroomt en door de alg is het lekker glibberig waardoor je extra goed eraf kan glijden.

Er waren twee jongens, die er waarschijnlijk elke dag zaten, die er staand van af gleden. Echt levensgevaarlijk.

De terug weg op de fiets ging naatuurlijk als een speer

We zitten nu in Ilha Grande waar we ook nog een paar dagen gaan genieten van zon, zee en strand.

Ada

Hey luitjes.
Jammer hé? dat de reis er bijna opzit, maar wat een indrukken hebben jullie opgedaan, geweldig, ik heb met jullie meegenoten, van de verhalen en de foto's. Het lijkt dan net of je meereist, goeie uitvinding dat rmm.Ik hoop nog 'n keer jullie verhaal te horen, maar Jan en ik gaan dinsdag eerst 'n maand naar BALI, ook lekker hoor en waarschijnlijk niet zo vermoeiend.
Nou Marc en Debby, tot daarna. Selamat Jalan (goede reis) voor de terugreis.Doei.

jeanne en theo

wat zullen jullie harde en getrainde spieren hebben,
van dat lopen en fietsen daar,
het gaat nu wel hard opschieten jullie vakantie he
maar geniet nog maar even .
tot gauw,xx jeanne en theo

Nelleke

Hai lieverds,

Jammer voor jullie dat de reis er weer bijna opzit, maar ik ben heeeel blij jullie weer terug te zien.
Tot heel gauw
dikke kus van mij

Rosalinde

Wat een prachtige foto's weer!
Ongeloofelijk zo 'n wereld van verschil met hier! Als jullie maar niet in cultuurshock belandden haha.
Ben erg benieuwd naar je verhalen (is toch anders dan het af te lezen van een scherm). Geniet nog van de laatste dagen. Goede reis terug!
Groeten van Roos